21.2.09

bizimkisi bir aşk hikayesi:

Friends’in artık 8.sezonuna gelmiş olmamdan olacak ki bir buruk hüzün sardı bedenimi. ilk sezonlardaki özgüvenimin yerinde yeller esiyor ve bu yüzden ara vere vere izliyorum artık. türkçeye çevirmeye kalktıklarında sıkı dostlar demişler diziye. şunca sezon izledim, ne gram sıkıldım ne bu bölümü izlemesem de olur dedim. bunu yapana kadar ne bileyim scrubs’ı da how i met your mother’ı da veyahut two and a half men’i hatta biraz coupling’i de izledim. bunca sezonda hakkaten hayatımda bir yer edindi bu adamlar ve yavaş yavaş gidiyor olmalarına bir bilseniz nasıl üzülüyorum. her birinde ayrı bir şeyi bir şekilde bulup sevebilmek, phoebe’yi diğerlerinden hep ayrı tutmak, yarın tamam dese evlenebilecek olmak, ilk bakışta göze çarpan özelliklerimden bazıları. 

Lakin konu bu değil. bu ama değil. onları yazdım ki bu diziyi ne denli sevdiğimi bilin. beni asıl üzen, bir blogda bir arkadaşın friends’e gereksiz yere saydırıyor olması. friends için “iq seviyesi düşük insanlar için yapılmış bir dizi” yakıştırması hiç çekinmeden yapabilmiş arkadaşım. yanlış anlaşılmasın, bloglar arası bir savaşı başlatıyor olayım diye yapmıyorum bunu. ben friends’e bir borç bildiğim için bu postu yazıyorum. 

iq seviyesi (!) denen şeyin objektifliğini, indikatörlüğünü belki tartışıyorken, dahası kendi “iq seviye”mize dair net bi fikrimiz ne kadar olabilecekken, dahası dünyada ne mevkilerde kimleri iq seviyeleriyle ilgili çarpıcı iddialara rağmen görebiliyor, her dediklerine kafa sallıyabiliyorken friends ile iq arasında gerçekçilikten uzak bir bağ kurmaya çalışmak bana mevzubahis arkadaşların izlediği dizilerin seyircilerine yakışmıyor gibi geliyor. hayır dediğim üzre himym’ı da scrubs’ı da two and a half men’i de izledim. lakin hiç bi gün birine giydirmedim şurda. kaldıki bahsettiğimiz dizi friends. bir seinfeld kaldı şimdi gözüme kestirdiğim, onu da izleyip, ona da saydırmayacağım. ha izleyenlerine saydıracak çok dizi bulursun, ama bi yemekteyiz gibi bi friends gibi aşmış yapımlara saygılı olacaksın. daha da uyarmam sizi, bilesiniz. 

öfkem büyük, cümlelerim uzun belki. hoşgörün.hatta dur, friends’e jestin kralını yapayım.

9 yorum:

ralphlexy dedi ki...

..sana katılıyorum manu, sahne sahne de olsa izlediğim "friends" olayı tam bi harikaydı; yalnız olay şudur ki kızdığın sözleri ben de bi yerde okudum ama şu an hatırlayamıyorum?
..sen söyle bana gelince(:

cündebaz dedi ki...

gördün mü şimdi.
bi de bi daha karşıma undefined gelme.

ralphlexy dedi ki...

olm olmuo iste olmuo!

cündebaz dedi ki...

sorsak bilgisayardan anlarım dersin!
dur bakiim. saat 22.09da yazmışım postu. hue (:

ralphlexy dedi ki...

..olm bu blog olayında elim ayağım bağlandı, olmuor olmuorr!

cündebaz dedi ki...

hayır başka alanlarda da successten yanına yaklaşılmıyor sanki :D

ralphlexy dedi ki...

..laf sokuşlarda yüreğim; blog içerikli atışmalarda yeterince dilimiz uzun manu bey; success demissiniz.yeterince var bizde d yeter ki görmesini bilelim;
..hayır az sonra bu yazışmalar bana daha önce okuttuğun eksi diyaloglarına dönecek..hiç hoş olmamakla birlikte kapatırlar bizim dükkanları da(:

koobee24 dedi ki...

friends şu dizi alemindeki tüm zamanlardaki en mükemmel, en özel iştir kesin. hani o çok övdükleri seinfeld'i coupling'i de izledim onların da iyi yanları var fakat friendsle aralarında dağlar kadar fark var. friends'e laf eden adamda bazı duygular eksiktir kesin. televizyon tarihinde friends kadar iyi bir dizinin bir daha olacağına inanmıyorum. hayatımda şu ana kadar yaptığım en doğru iştir friends'e başlamak.

cündebaz dedi ki...

ben de şimdi seinfeld'i izliyorum, onun da ayrı bi tadı var. ama friends çok başka. bi de bilmezsin, zamanında jest yapayım diyerekten yukarı friends bannerı koymuş idim.